Ät dig till optimal förbränning - Kostdagboken

Ät dig till optimal förbränning

Image

Det du stoppar i dig efter träningen har stor betydelse för din förbränning. Lär dig vad du kan frossa i och vad du ska undvika.

Håll dig långt borta från snabba kolhydrater som vitt bröd och vingummi när du har tränat hårt.

Äter du den sortens mat precis efter ett hårt träningspass bromsar du din fettförbränning.

Välj rätt


- Fullkornspasta
- Rågbröd
- Grönsaker
- Äpplen
- Päron
- Bär

Undvik


- Vitt bröd
- Godis
- Läsk
- Exotiska frukter

Källa: European Journal of Clinical Nutrition • Datum: 25.8.2010

Om Kostdagsboken

Kostdagboken hjälper dig att lyckas med din viktminskning. Du sätter målet och Kostdagboken hjälper dig att nå det. Du antecknar allt du äter i en dagbok online och Kostdagboken räknar ut hur många kalorier du får i dig under en dag. Kostdagboken räknar ut antalet kalorier för de enskilda ingredienserna, för en hel måltid, för hela dagen och för hela din viktminskningsperiod. Hur enkelt som helst!

Visste du?

I Kostdagboken kan du hela tiden följa din kaloriförbrukning. Genom några klick med musen kan du snabbt och lätt få full koll på dina kalorier.