9 trick för att komma undan kalorifällorna - Kostdagboken

9 trick för att komma undan kalorifällorna

Image

Med de här nio smarta knepen har du ramlat i kalorifällan för sista gången.

1. Handla aldrig mat när du är hungrig.

2. Köp inte glass, chips och annat som du vet att du inte kan motstå.

3. Smaka inte hela tiden medan du lagar mat. Har du svårt att låta bli så servera fisk eller fågel i större bitar. Ugnsrätter är också svåra att nafsa från.

4. Se till att prioritera dina måltider så att du både får frukost, lunch och middag. Och två till tre mellanmål under dagens lopp.

5. Lägg upp maten vackert på små tallrikar så att de ser välfyllda ut. Lägg bara upp en gång. Lämna kvar fat och grytor i köket.

6. Ät långsamt och låt bli att blanda maten i stora munsbitar.

7. Gör då och då ett uppehåll och känn efter om du verkligen njuter av maten och om du är mer hungrig.

8. Se inte på tv eller läs samtidigt som du äter.

9. Banta aldrig! Vill du minska vikten måste du lägga upp en långsiktig strategi inriktad på sunda, fettsnåla kostvanor och mer motion.

Om Kostdagsboken

Kostdagboken hjälper dig att lyckas med din viktminskning. Du sätter målet och Kostdagboken hjälper dig att nå det. Du antecknar allt du äter i en dagbok online och Kostdagboken räknar ut hur många kalorier du får i dig under en dag. Kostdagboken räknar ut antalet kalorier för de enskilda ingredienserna, för en hel måltid, för hela dagen och för hela din viktminskningsperiod. Hur enkelt som helst!

Visste du?

I Kostdagboken kan du hela tiden följa din kaloriförbrukning. Genom några klick med musen kan du snabbt och lätt få full koll på dina kalorier.