Kostplan mot stressmage - Kostdagboken

Kostplan mot stressmage

Image

Med den här kostplanen kan du komma igenom en stressig period. Den tar ingen tid, men hjälper din mage att motverka stress. Du kan utan problem äta efter planen varje dag i ett par veckor.

Morgon:
Yoghurt (med probiotiska bakterier) med grov müsli eller annan fiberrik topping. Drick ett glas juice till.

Förmiddag:
Ett par frukter + 1 glas vatten.

Lunch:
Ett par skivor fullkornsrågbröd med fiskpålägg, magert köttpålägg och/eller ost + 1–2 glas vatten.

Eftermiddag:
En stor näve mandlar och en banan + 1 glas vatten.

Kväll:
1 bit magert kött, fisk eller fågel, en ordentlig portion grönsaker (frysta grönsaker går bra) samt en portion fullkornspasta, bulgur, råris eller potatis + 1–2 glas vatten.

Sen kväll:
En mugg te + ett par bitar god mörk choklad.

Om Kostdagsboken

Kostdagboken hjälper dig att lyckas med din viktminskning. Du sätter målet och Kostdagboken hjälper dig att nå det. Du antecknar allt du äter i en dagbok online och Kostdagboken räknar ut hur många kalorier du får i dig under en dag. Kostdagboken räknar ut antalet kalorier för de enskilda ingredienserna, för en hel måltid, för hela dagen och för hela din viktminskningsperiod. Hur enkelt som helst!

Visste du?

I Kostdagboken kan du hela tiden följa din kaloriförbrukning. Genom några klick med musen kan du snabbt och lätt få full koll på dina kalorier.