Simon gick ned 7 kg på 6 veckor med I FORM Kostdagbok - Kostdagboken

Simon gick ned 7 kg på 6 veckor med I FORM Kostdagbok

Efter att Simon uppnått ett så fantastiskt resultat var vi naturligtvis intresserade av att få veta hur det hela hade påverkat hans vardagsrutiner och vanor.



sw.460x250.png

Nya vardagsrutiner

Det krävs en stor ansträngning och självdisciplin för att ändra vardagsrutiner och kostvanor. Och för många är det extra svårt under vintermånaderna. Då känns allt som höjer blodsockret och energinivån som en vän i nöden!

Detta gällde också för Simon som konsumerade för mycket kaffe, socker och snacks efter att ha arbetat intensivt under en stor del av hösten. Därför beslöt sig Simon för att börja året med nya kostrutiner med hjälp av I FORM Kostdagbok.

Men hur mycket påverkas vardagsrutinerna av att följa Kostdagbokens rekommendationer och bli bekväm med att anteckna sin mat efter varje måltid?

”Det har generellt gått smidigt. I början kan det ta lite tid att ta komma fram till vad saker väger. Men det går bra och man lär sig snabbt att uppskatta vad maten väger. I grunden fungerade det riktigt bra att gå ned i vikt med Kostdagboken”, berättar Simon. ”Min familj är van vid att jag experimenterar en del med valet av matvaror, så de var positiva till min utmaning.”

Sötsug – först åkte sockret och sedan stärkelsen!

Simon hade en sund och bra livsstil innan han gick ned i vikt. ”Min familj och jag äter ordentlig och sund kost och jag motionerar under vardagarna – men jag har dock sötsaker som last!” Så även om Simon hade ökat kaloriintaget lite under hösten tyckte han ändå att han levde förhållandevis sunt.

”Jag gillar sötsaker men genom att använda I FORM Kostdagbok fick jag en blixtsnabb koll på vad saker innehåller.”

Därför var det också först sockret och sedan stärkelsen som fick stryka på foten när Simon påbörjade sin viktminskningskur.

”Kostdagboken har gett mig en stor förståelse för kostsammansättningen och hur mycket kalorier det finns i olika matvaror. Jag skulle kunna äta skumtomtar en hel dag för att nå de rekommenderade 2000 kalorierna – men vill jag inte hellre välja en måltid där man blir ordentligt mätt under en längre stund?Sötsakerna fyller en stor del av det dagliga kaloribehovet och man inser att den mängden kalorier man får från sötsaker helt enkelt inte är värt det!””

Under de senaste 6 veckorna har I FORM Kostdagbok förändrat Simons uppfattning om kost och livsmedlens energiinnehåll och han berättar:

- ”Jag har lärt mig att man inte ska äta för att bli mätt, utan att man ska äta för att inte vara hungrig”, och fortsätter, ”Och så har det varit nyttigt att se att till exempel chokladöverdragen lakrits helt enkelt inte passar in i ekvationen om jag ska uppnå några resultat. Det – liksom mycket annat godis – var svårt”.

läs Simons 3 råd till framgång med kaloriräkning >>

(Artikeln fortsätter på nästa sida)



Om du vill uppnå samma viktminskning som Simon? Starta din viktminskning idag:

Prøva I FORM Kostdagbok 5 dagar gratis >>

Om Kostdagsboken

Kostdagboken hjälper dig att lyckas med din viktminskning. Du sätter målet och Kostdagboken hjälper dig att nå det. Du antecknar allt du äter i en dagbok online och Kostdagboken räknar ut hur många kalorier du får i dig under en dag. Kostdagboken räknar ut antalet kalorier för de enskilda ingredienserna, för en hel måltid, för hela dagen och för hela din viktminskningsperiod. Hur enkelt som helst!

Visste du?

I Kostdagboken kan du hela tiden följa din kaloriförbrukning. Genom några klick med musen kan du snabbt och lätt få full koll på dina kalorier.